Mijn naam is Octaaf .
Zoals mijn neus doet vermoeden, ben ik erg muzikaal.
Ik heb het moeilijk met leren, maar dankzij de hulp van fijne juffen en meesters, lukt het mij toch om goede punten te behalen.
Sporten doe ik ook heel graag.
Later wil ik graag een tof beroep leren.
Samen met mijn vriend Remi beleef ik erg veel plezier.


vrijdag 7 december 2012

Octaaf op stap in Brussel

-          ’s Morgens vroeg was ik wel een beetje zenuwachtig om naar Brussel  te gaan met de trein.  Ik was bang dat we te laat zouden zijn.  (Thomas)
-          In Brussel gingen we eerst naar de grote kerk waar prins Filip getrouwd is met prinses Mathilde.  De kerk was erg groot en het orgel was mooi.  Er stonden heel veel grote beelden in de kerk.  (Arthuur).
-          Daarna wandelden we naar de Wetstraat en we zagen het parlement.  Daar zitten de ministers.  Er stonden een heleboel dure auto’s ! (Justin).
-          We gingen door het park naar het Koninklijk Paleis.   Weet je hoe je kan zien of de koning thuis is ?  Dan hangt de vlag uit.  De koning was thuis ! (Jasper).
-          We hebben het gerechtsgebouw gezien én in de verte het atomium. (Jolien)
-          We hebben veel foto’s getrokken met onze nintendo. (Arne).
-          Na het eten zijn we naar de Rue des  Bouchers  geweest.  We hebben in klas naar het liedje geluisterd  van Johan Verminnen.   Je kent ‘buitenwippers’?  Wel, In de Rue des Bouchers  hebben ze ‘binnenwippers’.  Obers willen dat je binnen gaat om te eten (Arthuur).
-          We hebben Jeanneke Pis gezien.  Ze stond achter tralies.
-          ’s Namiddags zijn we naar het stadhuis gaan kijken op de Markt van Brussel.  Daar stond de ijzeren kerstboom met lampen.  We vonden die niet mooi.  (Justin)
-          Er zaten veel mama’s op de grond te bedelen.  Sommigen hadden zelfs een baby bij. (Fleur).
-          Bij het standbeeld van Manneke Pis hebben we een groepsfoto gemaakt. (Vital)
-          We kregen van onze juf een heerlijke Brusselse Wafel.  Dat smaakte.  (Jolien).
-          Om 16u stapten we terug op de trein naar huis.  Het was een erg leerrijke dag en we hebben zeer veel mooie dingen gezien !  (Axel)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten